Etape proiect

1
Analiză
2
Implementare
3
Testare
4
Funcțional
5
Evaluare

Partener

Bucureşti, RO

Detaliu Proiect

Vezi galerie foto

Soluţia Orange de promovare turistică şi interacţiune cu cetăţenii, dezvoltată în cadrul proiectului pilot Alba Iulia Smart City, constă în implementarea unei platforme de proximity mobile marketing (marketing de proximitate) şi are ca scop promovarea turistică a obiectivelor strategice din oraşul Marii Uniri, precum şi interacţiunea cu cetăţenii. Prin implementarea acestui proiect, Alba Iulia a devenit primul oraş din România care deţine o soluţie permanentă de comunicare cu turiştii şi cetăţenii săi prin intermediul unor senzori (beaconi) şi unul dintre primele oraşe europene care adoptă această tehnologie.

Demersul inovativ de a oferi turiştilor o experienţă mai bună în vizitarea oraşului se încadrează în strategia Alba Iuliei de a deveni un „smart city” nu la nivel declarativ, ci la nivel practic, implicând această tehnologie de ultimă oră atât în beneficiul turiştilor, cât şi al cetăţenilor săi.

Elementul de bază în cadrul acestui proiect dezvoltat de către Orange împreună cu partenerul Zoniz este aplicaţia e-AlbaIulia, care poate fi descărcată şi utilizată pe orice smartphone. Aplicaţia este un ghid virtual al turistului care vizitează Alba Iulia şi un instrument foarte util în ceea ce priveşte comunicarea administraţiei locale cu cetăţenii.

e-AlbaIulia funcţionează pe tehnologia bluetooth, cu ajutorul unui număr de senzori – beaconi – instalaţi în cele mai importante zone din oraş. Prin intermediul beaconilor, se transmit în aplicaţie informaţii turistice cu rol de ghidaj virtual pentru turişti, dar şi informaţii legate de evenimente viitoare care au loc în Alba Iulia, treasure-hunt-uri (circuite care constau într-o serie de mai multe campanii), concursuri sau chiar vouchere pentru segmentul HoReCa din oraş.

Pe lângă componenta turistică, e-AlbaIulia, alături de tehnologia inovativă pe care funcţionează, este o soluţie deosebit de utilă în administraţia locală, pe latura de guvernare inteligentă: prin intermediul beaconilor, municipalitatea are oportunitatea de a transmite în aplicaţie mesaje de interes public, anunţuri, programele evenimentelor din oraş, situaţie lucrări pe diverse străzi sau zone, avertismente meteo chiar sau alte mesaje care au rolul de a crea o mai bună comunicare cu cetăţenii.

Obiectivele turistice care „comunică” direct cu vizitatorii prin intermediul aplicaţiei e-AlbaIulia sunt: Muzeul Naţional al Unirii, Palatul Apor, Sala Unirii, Poarta I a Cetăţii, Poarta a III-a a Cetăţii, Poarta a IV-a a Cetăţii, Poarta de Sud a Castrului Roman, Traseul celor Trei Fortificaţii, Traseul Eroilor Neamului, Piaţa Cetăţii, Statuia ecvestră a lui Mihai Viteazul, Obeliscul Horea, Cloşca şi Crişan, Cetatea Alba Iulia (Piaţa Cetăţii şi zonele care o înconjoară), Universitatea „1 Decembrie 1918”, Parcul Dendrologic etc.

 

Aplicaţia e-AlbaIulia se poate descărca de aici:

Pentru dispozitivele cu Android: Link descărcare.

Pentru dispozitivele cu iOS: Link descărcare.

 


e-AlbaIulia este o soluţie inteligentă care se adresează atât cetăţenilor oraşului, cât şi administraţiei locale şi turiştilor.

Specificații tehnice

Vezi galerie foto

Soluția de promovare turistică și interacțiune cu cetățenii are ca mijloc de comunicare digitală aplicaţia e-AlbaIulia şi include 178 de de beaconi instalați până în acest moment în zona de proximitate a peste 200 de obiective de interes turistic şi public (muzee, universitate, cetate, unităţi de ospitalitate, statui, catedrale, pieţe etc.).

Modalitatea de funcţionare a aplicaţiei este următoarea: din platforma Zoniz dedicată aplicaţiei, sunt încărcate şi publicate, prin intermediul tehnologiei Bluetooth, informaţii turistice, campanii de marketing digital turistic şi informaţii de interes cetăţenesc. Feed-ul (mesajele publicate) ajunge direct pe telefonul mobil al vizitatorilor sau cetăţenilor care au instalată aplicaţia şi activată funcţia Bluetooth a telefonului. La deschidere, aplicaţia solicită utilizatorului activarea funcţiei Bluetooth.

Rezumând, proiectul smart dedicat turismului inteligent şi e-guvernării, derulat de către Orange, este bazat pe o platformă software-hardware integrată, ce include:

  • o platformă web;
  • un modul de management de campanii digitale;
  • aplicaţia de mobil e-AlbaIulia;
  • un integrator social media;
  • o reţea hardware de beaconi şi managementul complet al acesteia;
  • un modul de raportări şi statistici în timp real;
  • servicii de suport şi training.

Turism inteligent şi e-guvernare în media

Vezi galerie foto
Vezi galerie foto

Pentru cetăţeni:

Această componentă a proiectului Orange în Alba Iulia Smart City facilitează participarea activă a comunităţii la dezvoltarea oraşului prin implicarea cetăţenilor în sondaje de opinie personalizate direct în aplicaţie şi prin creşterea accesibilităţii imediate la informaţiile de interes public (prin notificări şi campanii informative transmise prin aplicaţia mobilă e-AlbaIulia).

Pentru turişti:

  • stabilire de obiective şi activități pentru vizita în Alba Iulia;
  • explorare virtuală înainte de a alege oraşul ca loc de petrecere a timpului liber;
  • informaţii cu privire la evenimentele viitoare care se vor desfăşura în Alba Iulia;
  • acces la informaţii utile în ceea ce priveşte mobilitatea în cadrul oraşului;
  • oportunitatea de a lua parte la treasure hunt-uri şi alte activităţi interactive;
  • oportunitatea de a lua parte la concursuri organizate în aplicaţie;
  • posibilitatea de a primi vouchere de discount în sectorul de ospitalitate şi de a beneficia de premii.

Pentru municipalitate:

  • comunicare directă, instantă şi eficientă cu cetăţenii;
  • derularea de sondaje cu subiecte de interes public în cadrul aplicaţiei;
  • transparentizarea relaţiei cu oamenii din comunitate.