Etape proiect

1
Analiză
2
Implementare
3
Testare
4
Funcțional
5
Evaluare

Partener

Sibiu, RO

Detaliu Proiect

Vezi galerie foto

Conceptul de oraș inteligent propus de Industrial Software pentru proiectul Alba Iulia Smart City 2018 presupune implementarea a cinci soluții software inovative care vin în ajutorul cetățenilor și municipalității iar una dintre ele este aplicația mobilă pentru raportarea incidentelor – SMART ALERT ALBA IULIA cu ajutorul căreia cetățenii  vor putea transmite incidentele observate pe străzile orașului direct de pe telefonul mobil la Dispeceratul Primăriei.

Serviciul electronic de raportare a incidentelor va fi accesibil atât  de pe site-ul instituției, cât și printr-o aplicație mobilă gratuită. Aplicația mobilă este disponibilă pentru toți posesorii de dispozitive mobile (tabletă, smartphone), indiferent de sistemul de operare folosit (Android sau iOS).

În funcție de tipul incidentului transmis, factorii abilitați, prin intermediul Primăriei, vor soluționa problemele semnalate, iar cetățenii vor putea urmări în timp real stadiul incidentelor raportate.

STATUS: În prezent atât aplicațiile mobile (iOS si Android) cât și harta web pentru semnalarea incidentelor sunt funcționale, urmând să intre în perioada de evaluare.

Cele 2 aplicaţii mobile sunt disponibile gratuit pe Google Play si App Store:

Adresa hartii web pe site-ul institutiei este: https://extranet.apulum.ro/HartaIncidente/Pagini/harta.aspx

Specificații tehnice

Vezi galerie foto
  • Cetățenii vor transforma problemele de pe străzile orașului în incidente pe care le vor transmite direct de pe dispozitivul mobil către Dispeceratul Primăriei Municipiului Alba Iulia. Aceștia vor alege tipul incidentului, ajutând factorii abilitați să le soluționeze într-un timp cât mai scurt;
  • Aplicația permite încadrarea incidentelor în categoriile utilizate de dispeceratul tehnic, acestea fiind însoțite de coordonatele geografice curente și de fotografii ale locului incidentului;
  • Cu o interfață prietenoasă, aplicația este disponibilă pentru toți posesorii de dispozitive mobile (tablete, telefoane inteligente);
  • Aplicația este integrată cu Dispeceratul Tehnic al Primăriei Municipiului Alba Iulia: incidentele raportate sunt primite în mod automat de operatorii din Dispecerat, cetățeanul putând să urmărească în timp real stadiul soluționării incidentelor raportate;
  • Aplicația poate fi utilizată offline, fără o conexiune activă de date și permite sincronizarea informațiilor în momentul în care utilizatorul intră într-un perimetru acoperit de o rețea wireless.
Vezi galerie foto

Raportat la destinatarii serviciilor oferite de către Primărie (comunitate: persoane fizice și juridice)

  • Creșterea calității serviciilor oferite, printr-o abordare orientată către cetățean, menită să asigure o satisfacție sporită în relația cu instituția primăriei.
  • Diversificarea gamei de servicii puse la dispoziție, prin mijloace electronice, on-line, cu impact și utilitate ridicată.
  • Creșterea accesibilității cetățenilor, inclusiv a persoanelor cu dizabilități, independent de locație sau timp, la serviciile în domeniul administrației publice locale, prin utilizarea unor tehnologii moderne și eficiente, care elimină necesitatea deplasării fizice la locațiile primăriei și asigură disponibilitatea permanentă, 24 ore din 24, 7 zile pe săptămână.
  • Creșterea vizibilității și îmbunătățirea imaginii instituției, translatând în practică conceptul de “Oraș inteligent”, printr-un sistem de administrație electronică care promovează servicii cu valoare adăugată sporită.
  • Facilitarea unei administrații participative, prin deschiderea către cetățean și asigurarea transparenței actului administrativ.

 

Raportat la instituție (utilizatorii interni)

  • Creșterea capacității operaționale de a oferi servicii publice, prin intermediul sistemului informatic care facilitează asigurarea de servicii alternative (servicii electronice, on-line) celor prestate în mod tradițional.
  • Optimizarea modului de lucru și eficientizarea fluxurilor interne, în contextul automatizării anumitor procese care țin de livrarea serviciilor publice.
  • Creșterea productivității muncii și diminuarea costurilor, prin reducerea timpului și efortului necesare din partea funcționarilor publici prin prisma digitizării serviciilor publice oferite.
  • Dotarea cu tehnologie de ultimă generație în domeniul “Administrației inteligente”.
  • Dezvoltarea competențelor angajaților prin dobândirea de cunoștințe IT de ultimă oră.
  • Alinierea activității Municipiului Alba Iulia la standardele Uniunii Europene privind administrația locală şi prelucrarea datelor.