Etape proiect

1
Analiză
2
Implementare
3
Testare
4
Funcțional
5
Evaluare

Partener

București, Alba Iulia, Cluj, Viena

Detaliu Proiect

Vezi galerie foto

Alba Iulia – cealaltă capitală, se pregătește să aniverseze 100 de ani de la Marea Unire prin soluții digitale inteligente, inovative, pliabile pe nevoile oraşului şi puse gratuit la dispoziţia cetățenilor și vizitatorilor săi în 2018, când municipiul va fi în centrul evenimentelor dedicate sărbătoririi centenarului.

Cu ocazia centenarului, Primăria Alba Iulia s-a dedicat tematicii de Smart City și își propune ca prin digitalizare și puterea exemplului să pună Alba Iulia pe harta oraşelor digitalizate din lume. În acest sens, primăria Alba Iulia a încheiat o serie de protocoale de colaborare cu companii mici și mari din zona de IT&C, printre care și organizația CivicTech România, pentru a dezvoltata soluții digitale fără vreun cost pentru municipalitate şi a le pune gratuit la dispoziţia oraşului în 2018, pentru testare.

Tocmai de aceea site-ul municipiului Alba Iulia va juca un rol central în 2018, în prezentarea și informarea cetățenilor și vizitatorilor săi asupra inițiativelor legate de centenarului Marii Uniri, dar și asupra inițiativelor de Smart City și a informațiilor esențiale obișnuite.

STATUS

În prezent, lucrăm la documentarea și implementarea specificațiilor tehnice ale noului site, în urma observațiilor și interpretării datelor din metodologiile folosite în faza de analiză: interviuri contextuale în cadrul Primărieifocus-groupuri, date statistice și parametri de performanță ai site-ului actual, cât și exemple de bune practici și principii legate de acest tip de produs digital. 

Etapele de lucru ale proiectului constau în:

  • Cercetarea proceselor existente de publicare a datelor
  • Agrearea unei proceduri simplificate de publicare a datelor și definitivarea specificațiilor funcționale ale platformei
  • Design-ul și implementarea interfeței publice și a modulului de administrare
  • Testare, îmbunătățiri și training funcționari publici
  • Publicare și mediatizare platformă, realizare manual de utilizare și manual tehnic

Specificații tehnice

Vezi galerie foto

Echipa CivicTech utilizează de regulă tehnologii și standarde de tip open-source și open-data pentru dezvoltarea platformelor propuse. Atunci când este necesară utilizarea unor licențe software non open-source (gratuite sau nu), acestea vor fi agreate înainte împreună cu echipa de proiect din partea Municipiului Alba Iulia.

Dezvoltăm atât o platformă pentru management de procese și conținut, cât și un nou website, astfel:

CMS (denumit temporar Kármán)

  • Backend. Pentru caching folosim Redis, Node.js în backend, cod Typescript, și storage PostgreSQL. Tot în backend am construit un API GraphQL pe care îl vom folosi atât în panoul de administrare, cât și pe website.
  • Frontend. O aplicație React, construită cu ajutorul librăriei antd. Pentru dashboard-ul CMS-ului mai folosim Mapbox și deck.gl.


Website

  • Pentru website vom folosi React și Typescript. Vom reveni cât mai curând cu informații, vă rugăm să urmăriți tab-ul noutăți și să ne lăsați un comment.

Pentru a urmări desfășurarea și progresul proiectului, te invităm să ne vizitezi pe GitHub. Pentru a vedea modul nostru de lucru, poți citi Strategiile pentru Servicii Digitale.

Vezi galerie foto

În perioada octombrie-noiembrie 2017, echipa CivicTech România a derulat alături de reprezentanții Primăriei Alba Iulia o consultare publică activă cu scopul de a îmbunătăți interacțiunea dintre primărie și cetățenii din Alba Iulia. Scopul consultării a fost identificarea modalităților prin care putem să folosim cât mai eficient tehnologia pentru a veni în întâmpinarea nevoilor albaiulienilor în interacțiunea lor cu primăria de a descoperi cum se poate face acest lucru prin noul site oficial al Primăriei Alba Iulia.

Astfel, au avut loc o serie de interviuri cu angajați din departamente cheie ale Primăriei pentru a descoperi modul de lucru și procesele pe care le folosesc zi de zi, scopul fiind acela de a identifica nevoi și probleme actuale care urmează a fi eliminate.

Cetățenii au fost consultați printr-o serie de focus-groupuri, pentru a descoperi cum accesează aceștia website-ul, de pe ce dispozitive, ce caută atunci când intră pe site și mai ales cum anume cred ei că experiența lor de utilizare poate fi îmbunătățită.

Concluziile cercetării au semnalizat nevoia reală de a îmbunătății site-ul Primăriei pentru a fi cât mai accesibil, prietenos, intuitiv, indiferent de dispozitivul de pe care este accesat. În plus, cetățenii participanți la cercetare, au semnalat nevoia de promovare activă a inițiativelor locale, din diverse domenii, pe toate canalele disponibile, inclusiv secțiuni speciale pe site-ul Primăriei.

Toate concluziile extrase în urma cercetării vor fi agregate cu parametrii de performanță și date statistice ale site-ului actual, cât și cu exemple de bune practici pentru site-uri de primării și instituții locale, și vor fi transpuse în documentul de specificații funcționale, de design și implementare ale noului site.