Etape proiect

1
Analiză
2
Implementare
3
Testare
4
Funcțional
5
Evaluare

Partener

Alba Iulia, AB

Detaliu Proiect

Vezi galerie foto

O componentă foarte importantă din cadrul proiectului pilot Alba Iulia Smart City o constituite educaţia nonformală, care completează soluţiile digitale dedicate sistemului de învăţământ local şi care beneficiază de o atenţie sporită în ceea ce priveşte, mai ales, partea de prevenţie în domeniul sănătăţii publie.

Protocolul de colaborare agreat cu Farmacia Vichi Farm din Alba Iulia, partener local în cadrul proiectului pilot de oraş inteligent, are o secţiune specială dedicată educaţiei nonformale în şcoli, concentrată pe prevenţie şi conştientizare.

Astfel, în patru mari licee din Alba Iulia – Colegiul Național „Horea Cloșca și Crișan”, Liceul de Muzică și Arte Plastice „Regina Maria”, Colegiul Economic „Dionisie Pop Marțian” şi Colegiul Tehnic „Apulum” – o echipă specializată, formată din medici, farmacişti şi specialişti în educaţie pentru sănătate din cadrul grupului de farmacii Alphega, va demara din această toamnă campania pentru elevi „Sănătos în clasă, sănătos acasă”. Accentul campaniei este pus pe importanţa conştientizării pericolelor la care se expun elevii din Alba Iulia şi va avea următoarele tematici:

  • Renunțarea la fumat;
  • Contracepția și bolile cu transmitere sexuală;
  • Alcoolul și rolul nociv al acestuia asupra sănătății.

 

Specificații tehnice

Vezi galerie foto

Mecanism derulare acţiuni:

  • Iniţierea comunicării cu directorii unităţilor de învăţământ şi punerea în legătură cu persoanele responsabile;
  • Informarea elevilor privind organizarea evenimentului;
  • Organizarea unei echipe la nivelul fiecărui liceu, formate din 4-6 elevi şi un cadru didactic care vor realiza un proiect privind organizarea unei acțiuni de prevenție, educare şi informare populație pe una dintre cele 3 tematici;
  • Prezentarea proiectului;
  • Expunere tematică Farmacist Alphega şi specialist;
  • Sesiune de întrebări şi răspunsuri.

Toate proiectele prezentate vor fi depuse şi prezentate unei comisii care le va analiza şi va desemna o echipa câștigătoare. Premiul va fi în valoare de 3500 ron şi va consta în următoarele: un laptop, un videoproiector şi o imprimantă cu care va fi utilat liceul câștigător.

Costurile privind materialele educative şi profesioniștii care vor susține expunerile sunt asigurate de către Alphega Farmacie, iar suportul logistic asociat locației este susţinut cu concursul Primăriei Municipiului Alba Iulia.

Vezi galerie foto
  • Conştientizarea importanței pericolelor la care se expun elevii din Alba Iulia pe tematicile campaniei: renunţarea la fumat, contracepţia şi bolile cu transmitere sexuală, alcoolul şi rolul nociv al acestuia asupra sănătăţii;
  • Implicarea liceenilor în găsirea unor soluţii proprii care să aducă plus valoare comunităţii.