Etape proiect

1
Analiză
2
Implementare
3
Testare
4
Funcțional
5
Evaluare

Partener

Bucureşti, RO

Detaliu Proiect

Vezi galerie foto

Mai multe studii recente arată că una din principalele cauze ale degradării infastructurii rutiere urbane este supraîncărcarea autovehiculelor de mare tonaj. Fie că transportă mărfuri, materile de construcţii sau deşeuri provenite de la lucrări de construcţii civile, o bună parte a transportatorilor supraîncarcă autovehiculele pe care le operează, în dorinţa de a economisi timp şi bani.

Pe lângă riscul producerii de accidente (o greutate a încărcăturii mai mare decât cea specificată pentru tipul de autovehicul respectiv creşte distanţa de frânare şi suprasolicită toate sistemele şi subansamblele mecanice peste limitele normale), o altă consecinţă directă este afectarea infrastructurii rutiere. În special în zilele foarte călduroase, când covorul asfaltic îşi modifică elasticitatea, o presiune suplimentară conduce la apariţia denivelărilor sau a gropilor.

Soluţia propusă de către compania Direct One constă într-un sistem de cântărire automată a autovehiculelor care intră în oraş, din mers, şi trimiterea de alarme în cazul depistării unor autovehicule care sunt supraîncărcate.
În plus, se pot depista şi depăşiri ale gabaritului impus pentru anumite pasaje rutiere. Sistemul presupune instalarea unor bucle inductive în calea de rulare, pe fiecare bandă de circulaţie pe sensul de intrare în oraş, a unor senzori de greutate speciali precum şi a unor camere video specializate.

Alarmele (fiecare alarmă poate conţine un mesaj de avertizare, fotografia autovehicului vizat, ora trecerii etc.) sunt trimise fie către un dispecerat, fie direct unui echipaj mobil care poate conduce autovehiculul cu gabarit depăşit către o staţie autorizată de cântărire statică.
În cazul extinderii/corelării sistemului propus cu un modul de urmărire a autorizaţiilor de acces în anumite zone ale oraşului (pentru traficul greu), se poate gestiona plata taxelor de acces şi respectarea perioadelor de interdicţie, în zonele restricţionate, pe categorii de tonaj.

 

Specificații tehnice

Vezi galerie foto

Pentru o funcţionare corectă a sistemului, camerele video specializate trebuie amplasate într-o anumită poziţie/unghi desupra fiecărei benzi de circulaţie, la o distanţă predefinită faţă de buclele inductive şi senzorii de greutate amplasaţi în infrastructura rutieră. Pentru a realiza această amplasare a camerelor video este necesară existenţa unei structuri de susţinere peste calea de rulare – fie o structură metalică de tip portal, consolă metalică ancorată de stâlpi laterali fie un pasaj supraetajat (pod rutier, pod de cale ferată etc.).

Vezi galerie foto

Prin implementarea sistemului descris mai sus, cetăţenii Municipiului Alba Iulia vor beneficia de o infrastructură rutieră mai sigură prin reducerea riscului de producere a accidentelor rutiere cauzate de starea precară a căilor de rulare. Mai mult, prin reducerea cheltuielilor cu reparaţia drumurilor Municipalitatea va putea aloca fonduri mai mari pentru modernizarea altor artere urbane, conducând astfel la transformarea Municipiului Alba Iulia într-un oraş modern, european, cu o infrastructură rutieră performantă şi sigură.