Etape proiect

1
Analiză
2
Implementare
3
Testare
4
Funcțional
5
Evaluare

Furnizori

Partener

Cluj-Napoca, RO

Detaliu Proiect

Vezi galerie foto

Într-un #smartcity, oamenii sunt pe primul plan, iar dintre oameni – copiii. Pentru că ei sunt viitorul; noi suntem doar cei care încearcă să-l construiască pentru ei şi să li-l facă mai frumos, mai sănătos, mai eficient.

Serviciul PEDITEL1791 (*1791 Digi) este un call center pediatric medical non-stop, deservit de 15 medici specialiști/primari. Programul de lucru al call centerului este structurat pe ture şi gardă. Serviciul funcționează non-stop, fiind deservit de 1 medic/tură sau gardă. Serviciul dispune de 26 de protocoale medicale, 1 centrală telefonică tip VOIP și 1 soft medical specializat dedicat.

Peditel 1791 se adresează oricărui părinte care dorește să obțină un sfat medical pentru afecțiuni fără risc vital pentru copilul său, NU pentru urgențe care se vor adresa 112 şi Unităților de Primiri Urgențe.

Peditel 1791 este o inițiativă comunitară de implicare socială, implementată de către Fundaţia Părinţi din România.

Sfaturile acordate de medicul de gardă sunt sfaturi de intervenție rapidă. Peditel 1791 nu înlocuiesc consultul medical și nu sunt o alternativă la serviciul de urgenţe 112.

***

Fundația Părinți din România a fost înființată în anul 2005, ca un grup de inițiativă al părinților din judeţul Cluj, coagulați în jurul site-ului www.parinticlujeni.ro, cu scopul de a informa și a reprezenta clujenii cu copii, viitorii parinți, precum și pe toți cei interesați de problemele copiilor din județ. Din 2009, grupul de părinți clujeni s-a transformat în Fundația Părinți Clujeni care, în 2012, a devenit Fundația Părinți din România. Misiunea fundației este de implicare în comunitate și capacitarea tuturor factorilor interesați: comunitate, autorităti, companii de a găsi soluții pentru o viață mai bună, prin valori ca: integritate, respect, empatie, responsabilitate și civism.

Specificații tehnice

Vezi galerie foto

PEDITEL 1791 este un număr cu tarif normal valabil în rețelele: Vodafone, Orange, Telekom (DOAR  pentru cartelele prepay Telekom trebuie să aveți credit în eurocenți, nu minute naționale sau oferte speciale conform solicitării operatorului Telekom).

Apelarea din rețeaua Digi fix si mobil se face la *1791.

Vezi galerie foto

Serviciul de telemedicină Peditel 1791 are rolul de a fi un „refugiu” telefonic pentru mamele cu copii mici, care se află departe de Spitalul de Urgență din Alba Iulia sau care nu doresc să se prezinte la Urgențe, ci caută un sfat medical în prima fază.

Serviciul Peditel reduce astfel numărul de cazuri care se prezintă în unităţile de primire urgenţe, reduce numarul de intervenţii ale ambulanţelor, generând economii semnificative pentru unităţile spitaliceşti, dar şi pentru bugetul local. Un alt beneficiu al platformei este accesul facil la servicii medicale pentru zonele rurale izolate, în cazul nostru, Judeţul Alba.

Vezi galerie foto

Pilotarea serviciului Peditel 1791 în Alba Iulia Smart City a început în data de 1 septembrie 2017. Astfel, în perioada 1 septembrie 2017 – 30 aprilie 2018, medicii din cadrul call centerului Peditel 1791 au preluat 513 apeluri din judeţul Alba, 88% dintre acestea având ca problematica medicală febră. 97% dintre apeluri s-au soluţionat cu sfaturi medicale aplicabile acasă, în deplină siguranţă.
Judeţul Alba se situează în top 10 judeţele de apelare, urcând cu 2 poziţii faţă de perioda ianuarie-august 2017. Menţionăm că serviciul Peditel funcţiona, la nivel naţional, dinainte de implementarea în proiectul pilot Alba Iulia Smart City.

Lansarea serviciului în Judeţul Alba s-a făcut cu sprijinul Direcţiei de Sănătate Publică Alba, Spitalului Judeţean de Urgenţă Alba, STP Alba şi cabinetelor de medicină de familie.