Etape proiect

1
Analiză
2
Implementare
3
Testare
4
Funcțional
5
Evaluare

Partener

Bucureşti, RO

Detaliu Proiect

Vezi galerie foto

În zilele noastre, nu putem vorbi despre educaţie în contextul unui Smart City, fără a include un serviciu de educare inteligentă digitală, mai ales în domeniul turismului, unde orașul Alba Iulia, la nivel de ofertă turistică, excelează. La nivel mondial, numărul utilizatorilor de aplicații mobile care oferă tururi sau asistență audio în proximitatea punctelor turistice este în continuă creștere.

InfoQuest este prima și singura aplicație mobilă din lume care oferă un serviciu ce include elemente de marketare a locației, de implicare a turiștilor, promovare personalizată a oraşelor, crearea unui cadru competitiv, premierea participanților și reîntoarcerea câștigătorilor pentru utilizarea premiilor câștigate.

Soluţia propusă de către Clubul Sportiv Sport O Runners din oraşul Otopeni în cadrul proiectului pilot Alba Iulia Smart City urmăreşte să aducă îmbunătăţiri în ceea ce priveşte dezvoltarea turismului şi promovarea obiectivelor de interes prin aplicaţia InfoQuest, atât în comunitatea locală, cât şi în afara acesteia.

Protocolul de cooperare încheiat cu Clubul Sportiv Sport O Runners propune testarea şi folosirea aplicaţiei mobile InfoQuest care aduce o contribuţie importantă la dezvoltarea turismului în Alba Iulia din punct de vedere digital. Începând cu 1 decembrie 2018, aplicaţia mobilă InfoQuest are o secţiune dedicată orașului Alba Iulia, cu tururi digitale de explorare urbană prin coduri QR dedicată turiştilor şi cetăţenilor din Alba Iulia.

 

Despre InfoQuest

InfoQuest se încadrează perfect în conceptul „Alba Iulia Smart City”. Este o aplicație mobilă care ajută oraşul să aducă în atenţia turiștilor și cetățenilor obiectivele turistice pe care municipalitatea doreşte să le promoveze. În urma analizelor efectuate pe turismul românesc din ultimii 5 ani s-a constatat o nevoie de implicare tot mai activă a turiştilor în promovarea istoriei, geolocației și chiar a stilului de viață specific locurilor vizitate. InfoQuest contribuie la educarea şi edificarea acestora prin întrebările generate în aplicaţie. Turiştii vor ajunge să cunoască și să înțeleagă mai bine atât istoria Cetății Alba Carolina, cât şi alte locuri atractive pe care le are orașul.

Aplicația a fost creată pentru a trata subiecte pe teme de istorie, geografie, cultură generală, legislație, regulamente, cu scopul de a aduce un aport pozitiv la nivelul educației populației. Diferența față de celelalte aplicații de tip quest o reprezintă faptul că jucătorii trebuie să găsească în locație coduri QR pe care trebuie să le scaneze utilizând aplicația.

 

Cum se foloseşte InfoQuest?

Accesul în aplicație se realizează utilizând contul de Facebook, Gmail sau prin crearea unui cont nou pe baza unei adrese de e-mail. În momentul începerii questului, jucătorii vor avea la dispoziție o listă de indicii (printre care se vor află punctele turistice cele mai importante), astfel încât aceștia să exploreze o suprafață cât mai mare a Cetăţii Alba Carolina într-un mod activ.

Între locațiile aflate în lista de indicii se va putea identifica o serie mai mare de coduri QR, în ideea de a păstra interesul activ al participanţilor. Premiile se vor livra câștigătorilor sub formă de cod în format electronic; în cazuri excepționale se va utiliza și livrarea prin curier.

Acordul GDPR se va înregistra în momentul accesării aplicației.

 

Aplicaţia poate fi descărcată din Google Play de AICI. În curând, aplicaţia poate fi folosită şi în varianta iOS.

 


Aplicaţia InfoQuest este dedicată albaiulienilor şi turiştilor. 

Specificații tehnice

Vezi galerie foto

Aplicația InfoQuest a fost creată pentru a influența numărul vizitatorilor unici astfel:

  • Anul 1: + 2%
  • Anul 2: + 3%
  • Anul 3: + 5%
  • Anul 7: + 7%
  • Anul 10: >9%

 

Luând în considerare interconectarea viitoarelor locații și revenirea în locații pentru intrarea în posesia premiilor, compania estimează o creștere a numărului total al vizitatorilor astfel:

  • Anul 1: + 3%
  • Anul 2: + 5%
  • Anul 3: + 10%
  • Anul 5: + 15%
  • Anul 10: >20%
Vezi galerie foto

Pentru utilizatori:

  • Stimulează curiozitatea de a descoperi oraşul;
  • Oferă un cadru competitiv (cu premii puse în joc);
  • Oferă provocări sub formă de întrebări specifice locației: istorie, geografie, diverse teme de actualitate, educație etc.;
  • Prin accesarea curiozității persoanei și livrarea răspunsului corect înrădăcinează în mintea jucătorului răspunsul corect (educare);
  • Livrează premii celor mai buni din clasament.

 

Pentru oraş:

  • Premiile oferite în cadrul aplicației au ca scop creșterea numărului de vizitatori, cât și reîntoarcerea acestora în locație prin utilizarea acestora;
  • Valabilitatea – perioada în care jucătorul va intra în posesia premiului poate să aducă alte vizite în Alba Iulia și totodată participarea la alte sesiuni ale jocului;
  • Competitivitate crescută între jucători, care poate duce la o creștere de peste 5% a numărului de vizitatori în cursul unei luni.