Etape proiect

1
Analiză
2
Implementare
3
Testare
4
Funcțional
5
Evaluare

Partener

Bucureşti, RO

Detaliu Proiect

Vezi galerie foto

Oraşul inteligent ştie să-i ascutle pe cei care îl locuiesc zi de zi. Prin aplicația CivicAlert locuitorii din Alba Iulia pot și sunt încurajați să raporteze problemele orașului, putând urmări pe website-ul primăriei măsurile luate pentru soluționarea acestora.

Civic Alert reprezintă cea mai simplă şi rapidă modalitate de a trimite sesizări, iniţiative şi propuneri dinspre cetăţeni către unităţile administrative ale Primăriei din Alba Iulia. Orange pune la dispoziţia cetăţenilor din Alba Iulia, în cadrul proiectului pilot de oraş inteligent, aplicaţia de mobil Civic Alert, prin intermediul căria cetăţenii pot trimite sesizări către Primăria Alba Iulia în mai puţin de 30 de secunde, urmând 3 paşi simpli: fotografie, locaţie, descriere. Sesizările cetăţenilor şi vizitatorilor din Alba Iulia pot ajunge instantaneu în atenţia Primăriei şi a autorităţilor administrative partenere.

Pentru autorităţile administrative, platforma Civic Alert propusă de către Orange reprezintă reţeaua neuronală prin care ajung în sfera de decizii informaţiile în timp real despre problemele oraşului. Aplicaţia are rolul de a crea un mediu virtual colaborativ între municipalitate şi cetăţeni, fundamentat pe implicare şi responsabilitate în vederea promovării şi realizării obiectivelor comune privind îmbunătăţirea spaţiului civic prin folosirea tehnologiei. În funcţie de gradul de implicare al cetăţenilor, pentru a capta în timp real sesizările şi propunerile acestora, aplicaţia poate deveni un instrument deosebit de util în latura practică a rezolvării problemelor oraşului.

 

Cum funcţionează?

Aplicaţia mobilă permite raportare de probleme diverse: de la starea străzilor şi disfuncţii în sistemul de iluminat public, la depozitarea interzisă a deşeurilor și vandalism. Totodată, se pot trimite sesizări despre parcuri şi spaţii verzi, trafic auto, semne de circulaţie, parcări, apă şi canalizare, mediu, construcţii, angajaţi în serviciul public, transport în comun etc.

După ce un utilizator a raportat o problemă, aceasta ajunge într-un call center şi va fi preluată de către un operator din cadrul Dispeceratului Primăriei Alba Iulia. Acesta o va analiza şi dacă este o problemă validă, va face toate demersurile necesare pentru a o raporta către insituţia care poate gestiona şi rezolva problema printr-o adresă online.

Este de preferat ca platforma Civic Alert să se poată interfaţa cu aplicaţia Harta Incidentelor, disponibilă pe site-ul Primăriei din Alba Iulia. În acest mod, problemele identificate şi detaliate de către cetăţenii din Alba Iulia prin intermediul aplicaţiei mobile Civic Alert vor putea fi preluate, analizate şi direcţionate către entitiăţile responsabile, totul într-un mod cât se poate de transparent şi comunicativ.

 

<<MODELUL OPERAŢIONAL CIVIC ALERT,  DUPĂ TESTAREA APLICAŢIEI ÎN CADRUL PROIECTULUI PILOT ALBA IULIA SMART CITY, NU A FOST FIABIL ŞI S-A DOVEDIT A FI NEFUNCŢIONAL. Prin urmare, aplicaţia Civic Alert nu va mai fi susţinută şi promovată de către Orange pe mai departe.>>

Specificații tehnice

Vezi galerie foto

Aplicaţia Civic Alert se poate descărca de aici:

Vezi galerie foto

Pentru cetăţeni:

  • deschiderea apetitului la implicare cetăţenească şi dezvoltarea simţului civic;
  • posibilitatea de a trimite sesizări la orice oră, cu fotografie-dovadă;
  • cea mai simplă şi rapidă modalitate de a trimite sesizări, initiaţive şi propuneri către municipalitate.

 

Pentru municipalitate:

  • sesizările din aplicaţie au rolul de a construi o hartă vie a problemelor orașului;
  • modalitate de comunicare digitală cu cetăţenii;
  • posibilitatea de a integra aplicaţia cu altele de acest gen şi de a îmbunătăţi serviciile dedicate comunităţii;
  • îmbunătăţirea dialogului dintre municipalitate şi alte instituţii locale, în scopul rezolvării problemelor oraşului.