Etape proiect

1
Analiză
2
Implementare
3
Testare
4
Funcțional
5
Evaluare

Furnizori

Partener

Cluj-Napoca, RO

Detaliu Proiect

Vezi galerie foto

Platforma City Health face parte dintr-un pachet de soluţii pentru un oraş al viitorului cu adevărat conectat, sigur şi inteligent. Acesta permite implicarea directă a cetăţenilor urbei alături de administraţia locală la găsirea de soluţii în timp rapid la problemele ce afectează viaţa de zi cu zi a cetăţenilor.

Proiectul a început ca urmare a unui protocol de colaborare între Primăria Municipiului Alba Iulia şi organizaţia Cluj IT Cluster, ce cuprinde în componenţa sa experţi în diverse domenii de la cercetare, administrarea afacerilor şi până la tehnologia informaţiei, organizaţie din care compania Life is Hard face parte. Prin aplicaţie ne aducem aportul în cadrul proiectului pilor “Alba Iulia Smart City 2018”, menit să transforme Municipiul Alba Iulia în unul dintre primele oraşe din România în care soluţii inteligente vor fi integrate cu ocazia celebrării centenarului de la unificarea României Mari.

Platforma permite cetăţenilor să raporteze în mod activ şi să obţină notificări despre diferite probleme din interiorul orașului, de exemplu: condiţiile rutiere, sistemele de iluminare rupte, semafoare ce nu funcţionează, eliminarea deşeurilor, elemente ce pot pune în pericol sănătatea şi integritatea cetăţenilor etc. În acelaşi timp, cetăţenii sunt notificaţi în legătură cu rezultatul sesizărilor realizate prin intermediul aplicaţiei City Health, primind actualizări în timp real cu statusul acestora. Platforma City Health este deja implementată şi promovată în mod activ alături de celelalte soluţii din suita Smart City în faza pilot la nivel local. Aplicaţia reprezintă rezultatul eforturilor echipei companiei Life îs Hard SA în crearea unui ecosistem inteligent de soluţii conectate, configurabile pentru fiecare nevoie urbană.

Platforma City Health reprezintă un bun mijloc de evaluare a problemelor cu care se confruntă cetăţenii oraşului, atunci când vorbim de infrastructură, de calitatea vieţii în urbe şi, mai ales, de dezvoltarea în direcţia de oraş inteligent, spre care se îndreaptă în acest moment Alba Iulia. Cu ajutorul City Health, cetăţenii pot raporta problemele oraşului cu ajutorul telefonului mobil, pot vota prioritizarea rezolvării unor probleme deja raportate, iar municipalitatea, pe baza raportărilor primite de la cetăţeni, poate, de asemenea, rezolva situaţiile în funcţie de numărul de raportări sau în funcţie de numărul de voturi. În acest fel, dedicată municipalităţii, aplicaţia City Health contribuie la creşterea nivelului de receptivitate la nevoile cetăţenilor în mod direct şi nemijlocit. În ceea ce-l priveţte pe cetăţean, pe utilizator, aplicaţia permite accesul la informări cu privire la eventuale lucrări care se efectuează în anumite zile sau ore şi care ar putea să le afecteze traseul zilnic la serviciu sau alte destinaţii, precum şi8 accesul la informaţii cu privire la calitatea vieţii: informaţii cu privire la numărul de intervenţii ale pompierilor şi ambulanţelor, date despre calitatea aerului etc.

 

Linkuri descărcare City Health:

 


Aplicaţia City Health este dedicată cetăţenilor şi administraţiei locale.

 

Specificații tehnice

Vezi galerie foto

City Health este o platformă de tip software as a service, constând dintr-o aplicaţie mobilă (Android şi iOS) şi o aplicaţie de administrare în Cloud.

Aplicaţia mobilă este destinată utilizării de către cetăţeni şi oferă următoarele funcţionalităţi:

  • Raportare probleme / sugestii legate de lucruri / situaţii care se întâmplă în oraş;
  • Prioritizare soluţionare probleme raportate;
  • Informare generală cu privire la aspecte şi probleme legate din comunitate;
  • Notificare în timp real cu privire la diverse evenimente din oraş (diverse lucrări, blocaje în trafic, evenimente etc.).

O funcţie aparte o reprezintă posibilitatea cetăţenilor de a vota problemele raportate, care îi afectează în activităţile lor zilnice, astfel încât autorităţile locale să poată prioritiza rezolvarea celor mai importante probleme urbane în funcţie de nevoile şi urgenţele pe care le consideră cetăţenii.

Platforma dispune de două aplicaţii mobile create şi disponibile gratuit pe Google Play şi App Store pentru utilizatorii sistemului de operare Android, respectiv iOS.

Pentru utilizatorii cu sistem de operare Android, City Health se poate descărca de aici.

Pentru utilizatorii cu sistem de operare iOS, City Health se poate decărca de aici.

Vezi galerie foto

Pentru cetăţeni:

  • Platforma permite cetăţenilor să raporteze în mod activ şi să obţină notificări despre diferite probleme din oraș: condiţiile rutiere, sistemele de iluminare rupte, semafoare ce nu funcţionează, eliminarea deşeurilor, elemente ce pot pune în pericol sănătatea şi integritatea cetăţenilor etc.
  • Cetăţenii sunt notificaţi în legătură cu rezultatul sesizărilor realizate prin intermediul aplicaţiei City Health, dar şi despre evenimente sau situaţii care afectează activităţile lor zilnice precum blocaje rutiere, închideri de străzi, lucrări de infrastructură şi chiar situaţii de urgenţă.
  • Cetăţenii pot vota problemele raportate care îi afectează în activităţile lor zilnice, astfel încât autorităţile locale pot prioritiza rezolvarea celor mai importante probleme urbane în funcţie de nevoile lor.

 

Pentru municipalitate:

  • Cetăţenii pot sesiza prin intermediul aplicației primăriile în timp în legătură cu problemele pe care le întâmpină cadrul oraşului, raportând astfel orice impediment sau abatere de la siguranţă şi integritatea acestora;
  • Municipalitatea va primi în dashboard notificările cetăţenilor, astfel se pot lua măsurile necesare pentru a rezolva în cel mai scurt timp problemele sesizate de către aceştia;
  • Notificările sunt prioritizate în funcţie de importanţa lor şi de necesitatea intervenţiei legate de notificările cetăţenilor;
  • Municipalitatea înştiinţează cetăţenii legat de sesizările lor, oferindu-le notificări în timp real cu procesul de soluţionare pentru cazurile acestora.